• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.12.1981.tde-24052024-093823
Document
Author
Full name
Nelson Martins Pinto
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 1981
Supervisor
Committee
Spino, Jose Luiz Martins (President)
Ablas, Luiz Augusto de Queiroz
Berndt, Alexander
Title in Portuguese
Carreira docente em instituições particulares de ensino superior: aplicação de um modelo de avaliação de cargos
Keywords in Portuguese
Avaliação de cargos
Ensino superior
Instituições de ensino
Professores
Abstract in Portuguese
O objetivo principal deste trabalho e contribuir para o estudo da administração das carreiras docentes em escola não-oficiais de ensino superior (mais especificamente, as de Administração). A partir da elaboração e aplicação de um modelo de avaliação de cargos, oferece um instrumento prático para enquadramento e promoção de professores nos níveis da carreira docente dessas faculdades. O estudo apresenta inicialmente uma avaliação da importância da carreira nos diferentes tipos de organização. Segue-se uma pesquisa junto a diversas Faculdades de Administração do Município de São Paulo, que procurou caracterizar tais instituições com vistas a dar subsídios para a análise do atual "estado-da-arte" do problema aqui estudado e para a generalização das conclusões após a aplicação do modelo em uma escola especifica. A identificação e descrição sumaria dos métodos de avaliação de cargos mais utilizados, a escolha de um dos métodos como base do modelo e a definição do próprio modelo são os tópicos seguintes. Finalmente, a aplicação prática do modelo proposto permite avaliar suas dificuldades de implantação, gerando algumas conclusões sobre os resultados obtidos e os cuidados necessários para sua operacionalização.
Title in English
Teaching career in private higher education institutions: application of a job evaluation model
Keywords in English
Educational institutions
Higher education
Job evaluation
Teachers
Abstract in English
The main objective of this work is to study the managing of the teachers careers in non-oficial schools of superior education (more specificaly - the Business Administration ones). From the elaboration and application of the model for evaluation of functions that offers a practical instrument to be adapted and to promote teachers in academic career levels of those Universities. Initially, this study presents an evaluation of teacher's career and its importance in different kinds of organizations. After a research has been accomplished along with the Business Administration colleges of the city of São Paulo that made an effort to classify such institutions, in order to offer subsidies to analyse the "state-of-art of the problem analysed here and for generalization of conclusions after the application of the model in a specific school. The following topics are a brief identification and description of the methods to evaluate the relevant functions, and the choice of one of them as a basis of the model and its definition. Finally, the practical application of the proposed model enables us to evaluate the problems in the implementation, approaching some conclusions about the results obtained and the necessary precautions in their operacionalization.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2024-05-24
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.