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Master's Dissertation
DOI
10.11606/D.12.2003.tde-29072003-121131
Document
Author
Full name
Bruno Martins Hermann
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2003
Supervisor
Committee
Haddad, Eduardo Amaral (President)
Azzoni, Carlos Roberto
Biderman, Ciro
Title in Portuguese
Estimando o preço implícito de amenidades urbanas: evidências para o município de São Paulo.
Keywords in Portuguese
amenidades urbanas
economia urbana e econometria espacial
preços hedônicos
Abstract in Portuguese
Neste trabalho, utilizamos uma equação hedônica para estimar o preço implícito de amenidades urbanas a partir de dados do mercado de imóveis no Município de São Paulo. São testadas duas especificações: uma com as variáveis explicativas originais e outra com a construção de fatores para correção de multicolinearidade. Além de considerar a configuração monocêntrica tradicional, propomos a inclusão de um vetor de acessibilidade para o caso de uma cidade duocêntrica. A investigação sobre as variáveis ambientais relevantes é fundamentada na interpolação espacial dos resíduos. Concluímos que a proximidade das estações de trem, a presença de áreas verdes e o zoneamento estritamente residencial valorizam o imóvel para fins residenciais, enquanto a criminalidade reduz o seu valor.
Title in English
"Estimating urban amenities implicit prices: evidences from São Paulo City"
Keywords in English
hedonic prices
urban amenities
urban economics and spatial econometrics
Abstract in English
In this work, I use a hedonic equation to estimate the implicit prices of urban amenities based on housing market data for the city of São Paulo. I test two different specifications, one with the original independent variables, and another with factors to correct for multicollinearity. In addition to the traditional monocentric model, I include an accessibility vector for a duocentric city. A criterion to select the appropriate environmental variables based on residual spatial interpolation is introduced. I conclude that proximity to train stations, green areas and strict residential zones raise rents, while criminality reduces them.
 
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hedsp_dissertacao.pdf (4.55 Mbytes)
Publishing Date
2003-08-14
 
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