• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.12.2015.tde-30092015-105003
Document
Author
Full name
Danilo Paula de Souza
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2015
Supervisor
Committee
Rodrigues Junior, Mauro (President)
Madeira, Ricardo de Abreu
Souza, Eduardo Correia de
Title in English
Education quality and non-converge
Keywords in English
Convergence
Education quality
Human capital
Non-convergence
Occupational choice
Abstract in English
This dissertation assesses the role of education quality in the convergence process of GDP per capita through teacher's quality impact in human capital formation. The simple two-period OLG model suggests initial level of teacher's human capital is important to explain non-convergence, even when education quality return is decreasing. This non-convergence arises because an initially low level of teachers' human capital translates into a low level of human capital transferred to students, which means a low level of teachers' human capital in the next period, and so on. This work, therefore, provides an alternative explanation of why countries income does not converge, even when differences in other inputs are not accounted for
Title in Portuguese
Qualidade da educação e não-convergência
Keywords in Portuguese
Capital humano
Convergência
Crescimento econômico
Escolha ocupacional
Não-convergência
Qualidade da educação
Abstract in Portuguese
Esta dissertação analisa o papel da qualidade da educação no processo de convergência do PIB per capita através do impacto da qualidade de professores na formação de capital humano. O modelo de gerações sobrepostas proposto sugere que o nível inicial de capital humano dos professores é importante para explicar o fenômeno da não-convergência, mesmo quando o retorno marginal da qualidade da educação é decrescente. Esta não-convergência surge porque um baixo nível inicial de capital humano dos professores se traduz em um baixo nível de capital humano transferido aos alunos, o que significa um baixo nível de capital humano dos professores no próximo período, e assim por diante. Este trabalho, portanto, fornece uma explicação alternativa do porquê não se observa convergência de renda entre países, mesmo quando as diferenças de outros fatores de produção não são levadas em conta.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2015-10-07
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.