• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
10.11606/D.12.2008.tde-07102008-161710
Document
Author
Full name
Helena França Fernandes Ludkiewicz
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2008
Supervisor
Committee
Almeida, Martinho Isnard Ribeiro de (President)
Oliva, Fabio Lotti
Rodrigues, Leonel Cezar
Title in Portuguese
Processo para a tomada de decisão estratégica: um estudo de caso na parceria banco e varejista
Keywords in Portuguese
Cartão de crédito
Tomada de decisão
Varejo
Abstract in Portuguese
A crescente utilização de cartões de crédito, nas últimas décadas do século XX, exigiu adequação do varejo a esse novo meio de pagamento, promovendo uma mudança no relacionamento com seus clientes. Este trabalho analisa o processo de decisão estratégica entre duas organizações, banco e varejista, na implantação de uma operação de cartão de crédito de marca própria, com base em um estudo de multicaso, com enfoque qualitativo, que permitiu aprofundamento e detalhamento do processo decisório em duas empresas de porte similar do setor supermercadista da região sudeste do país: o Sonda Supermercados, em São Paulo e a Rede Prezunic, no Rio de Janeiro. A obtenção dos dados foi realizada através de entrevistas semiestruturadas e da análise de documentos. Os resultados mostram que empresas, frente a um mesmo objetivo, tomam decisões de maneiras diferentes. Sendo assim, a decisão estratégica em implantar uma operação de cartão de crédito de marca própria deve ser tratada considerando-se o processo de decisão que melhor se adequa as características da organização e tomadores de decisão, para a garantia de um resultado satisfatório. Os resultados obtidos contribuem àquelas empresas que pretendem implantar uma operação de cartão de crédito de marca própria e auxiliar aos futuros interessados a conhecerem a importância e os impactos que essa decisão carrega.
Title in English
Strategic decision-making process: a bank-retail case study
Keywords in English
Administration
Credit card
Decision-making
Partnership
Retail
Abstract in English
The increase in use of credit cards, in recent decades of the twentieth century, demanded the adequacy of the retail sector in means of payment forms, promoting a change in the relationship with their customers. This study presents the strategic decision process between two organizations, in the banking and retail sectors, on the deployment of a private label credit card operation, based on two case studies on companies of similar size in the supermarket business in the southeast region of the country: Sonda, in Sao Paulo and Prezunic, in Rio de Janeiro. For obtaining the data, different techniques such as semi-structured interviews and the examination of documents were used. Results show that companies, facing the same goal, make decisions in different ways. Therefore, the strategic decision process to deploy a private label credit card operation should be dealt considered the characteristics of the organization and decision-makers, ensuring a satisfactory result. The purpose of this study is to guide future decision-making processes by presenting the importance and the impact that this decision carries.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Dissert_Helena.pdf (372.68 Kbytes)
Publishing Date
2008-10-10
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
Centro de Informática de São Carlos
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2020. All rights reserved.