• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.12.2023.tde-11042024-191247
Document
Auteur
Nom complet
Eduardo Ogawa Cardoso
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 2023
Directeur
Jury
Freire, Otávio Bandeira de Lamônica (Président)
Almeida, Marcos Inacio Severo de
Lopes, Evandro Luiz
Mazzon, Jose Afonso
Titre en anglais
Privacy-by-design attribution model: a relative weight and spillover effect approach
Mots-clés en anglais
Attribution
Multi-Channel
Privacy
Relative Weight
Spillover Effect
Resumé en anglais
This thesis presents the Privacy-by-design Attribution Model (PBDAM), a novel approach to multi-channel attribution modeling that addresses the challenges of capturing hidden interactions and ensuring equitable credit assignment while maintaining consumer privacy. PBDAM's performance is rigorously assessed through a comprehensive examination of both synthetic and actual empirical data, underscoring its superiority over conventional multi-channel attribution methods. Through analyzing a synthetic dataset with aggregated daily data and evaluating actual campaign data from major companies in Brazil, PBDAM demonstrates its ability to effectively capture hidden interaction information, generate fair attribution values, and provide valuable insights without compromising consumer privacy. The findings of this research establish PBDAM as a superior model in terms of performance, equitable credit assignment, and privacy- consciousness.
Titre en portugais
Modelo de atribuição privacy-by-design: uma abordagem com relative weight e efeito spillover
Mots-clés en portugais
Relative Weight
Atribuição
Efeito Spillover
Multicanal
Privacidade
Resumé en portugais
Esta tese introduz o Modelo de Atribuição Privacy-by-design (PBDAM), uma inovação na modelagem de atribuição multicanal que resolve os desafios de identificar interações ocultas e assegurar uma distribuição justa de créditos, tudo isso preservando a privacidade do consumidor. O PBDAM foi rigorosamente avaliado com base em conjuntos de dados sintéticos e empíricos, evidenciando sua superioridade em comparação com abordagens tradicionais. A análise de um conjunto de dados sintéticos e a avaliação de campanhas de grandes empresas brasileiras permitiram ao PBDAM demonstrar sua eficácia na captura de informações de interação ocultas, na geração de avaliações de crédito equitativas e na entrega de insights relevantes, sem abrir mão da privacidade. As conclusões alcançadas confirmam o PBDAM como um modelo avançado, com destaque em performance, equidade na atribuição de créditos e responsabilidade com a privacidade.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Date de Publication
2024-05-06
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.