• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.12.2019.tde-17032020-174742
Document
Author
Full name
Alexandre Fernandes da Silva Costa
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2019
Supervisor
Committee
Plonski, Guilherme Ary (President)
Fleury, André Leme
Machado Filho, Cláudio Antonio Pinheiro
Nakagawa, Marcelo Hiroshi
Title in Portuguese
Fidelizando a inovação: um novo modelo de negócios
Keywords in Portuguese
Inovação
Marketing
Modelo de negócios
Programas de fidelidade
Abstract in Portuguese
A disposição para este projeto de pesquisa consiste em analisar a aplicação prática da inovação em ferramentas tradicionais de Marketing, especificamente em programas de fidelidade, a partir de um conjunto de componentes relacionados a um modelo conceitual de negócios. Para isto, a proposta é abordar o desenho do modelo de negócios a partir de duas técnicas: visual-intuitiva (Osterwalder e Pigneur, 2010) e recombinante (Gassmann, Frankenberger e Csik, 2014). O sucesso de uma empresa depende da sua capacidade de criar um modelo de negócios inovador (Gassmann, 2016). O termo "modelo de negócios" tem sido aplicado para descrever as atividades atuais de uma empresa e sinalizar potenciais rupturas. Ainda, segundo Gassmann (2016), o modelo de negócios inovador simplificado considera quatro dimensões: o cliente, a proposta de valor, a cadeia de valor e o lucro. Para Osterwalder e Pigneur (2010), um número incontável de modelos de negócios inovadores surgem a cada dia. Portanto, o modelo de negócios é um esquema para que a estratégia seja implementada por toda a estrutura organizacional, por meio de processos e sistemas. A jornada da inovação de modelo de negócios (PEDROSO, 2018) passa pelo processo de descoberta do problema, avaliação das oportunidades e priorização. Isto feito, o estímulo para a geração de alternativas de solução e a seleção daquela mais aderente ou adequada para constituir a proposta de valor que será entregue ao cliente final. E, a partir da análise de alternativas seguir com a definição do modelo de negócios. É objetivo deste trabalho desenvolver uma proposta de serviço de Marketing que habilite o uso de pontos acumulados em programas de fidelidade para investimento em empresas nascentes (startups) para então, apresentar e validar o modelo desenvolvido com diversos atores da cadeia de valor.
Title in English
Fidelizing innovation: a new business model
Keywords in English
Business model
Innovation
Loyalty programs
Marketing
Abstract in English
The disposition for this research project is to analyze the practical application of innovation in traditional Marketing tools, specifically in loyalty programs, from a set of components related to a conceptual business model. For this, the proposal is to approach the business model design from two main techniques: visual-intuitive (Osterwalder and Pigneur, 2010) and recombinant (Gassmann, Frankenberger and Csik, 2014). The success of a company depends on its ability to create an innovative business model (Gassmann, 2016). The term "business model" has been applied to describe a company's current activities and signal potential disruptions. Also, according to Gassmann (2016), the simplified innovative business model considers four dimensions: the customer, the value proposition, the value chain and the profit. For Osterwalder and Pigneur (2010), countless innovative business models emerge every day. Therefore, the business model is a scheme for the strategy to be implemented in the organizational structure, through processes and systems. The journey of business model innovation (PEDROSO, 2018) goes through the process of problem discovery, opportunity assessment, and prioritization. This done, the stimulus for the generation of solution alternatives and the selection of the most adherent or appropriate one to constitute the value proposition that will be delivered to the end customer. And from the analysis of alternatives follow with the definition of the business model. The objective of this paper is to develop a Marketing service proposal that enables the use of accumulated points in loyalty programs for investment in startups, to present and validate the model developed with several actors in the value chain.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2020-06-30
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2020. All rights reserved.