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Master's Dissertation
DOI
10.11606/D.18.2016.tde-12022016-115907
Document
Author
Full name
Fabiano Tadeu Mathias Costa
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 2005
Supervisor
Committee
Passarini, Luís Carlos (President)
Santos, Antonio Moreira dos
Silva, Fabio Moreira da
Title in Portuguese
Estimação da relação ar-combustível utilizando o sinal de pressão no cilindro em um motor ciclo Otto a etanol
Keywords in Portuguese
Controle de motores
Estimação da relação ar-combustível
Etanol
Motores de combustão interna ciclo Otto
Pressão no cilindro
Abstract in Portuguese
A crescente demanda de diminuição das emissões e redução do consumo dos motores de combustão interna exige a melhoria dos métodos para diagnose, em tempo real, e para melhor controle do processo de combustão. Portanto, é desejável determinar a relação ar-combustível sobre uma extensa faixa de condições de operação para obter um melhor controle do motor. Este trabalho apresenta a aplicação do Método dos Momentos para obtenção de um modelo de estimação da relação ar-combustível, através do sinal de pressão no cilindro, em um motor ciclo Otto a etanol. O modelo obtido permitirá o desenvolvimento de novos sistemas de controle utilizando como estratégia a pressão no cilindro.
Title in English
Air-fuel ratio estimation using cylinder pressure sign in Otto cycle internal combustion engines powered ethanol
Keywords in English
Air-fuel ratio estimation
Cylinder pressure
Engine controI
Ethanol
Otto cycle internal combustion engine
Abstract in English
The increasing demands for low emission and low fuel consumption in internal combustion engines require improved methods for diagnosis, in real-time and best possible control of the combustion process. Therefore, determining air-fuel ratio over a wide range of engine operating conditions is desirable for better engine control. This work presents the Moment Method application for obtaining air-fuel ratio estimation model, by cylinder pressure sign, in Otto cycle engine powered by ethanol. The obtained model will allow the development of new control systems, for engine powered alcohol, using as strategy the cylinder pressure.
 
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Publishing Date
2016-02-12
 
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