• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Doctoral Thesis
Document
Author
Full name
Vânia Regina Velloso Silva
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 1999
Supervisor
Committee
Costa Neto, Alvaro (President)
Calil Junior, Carlito
Carvalho, Jonas de
Mattos, Heraldo Silva da Costa
Rochinha, Fernando Alves
Title in Portuguese
Análise estrutural de uma bicicleta através de simulação conjunta de técnica de multicorpos e elementos finitos
Keywords in Portuguese
bicicleta
elementos finitos
sistemas multicorpos
Abstract in Portuguese
Existe uma grande dificuldade na obtenção dos carregamentos em condições reais a que uma bicicleta pode ser submetida. Este trabalho apresenta uma integração dos métodos de multicorpos e elementos finitos para a investigação dos esforços noscomponentes de uma bicicleta com e sem ciclista. Para obter estes esforços foram realizadas simulações computacionais do conjunto bicicleta e ciclista através de sistemas multicorpos (MBS), onde é possível determinar as condições dinâmicas decarregamento nos componentes da bicicleta. Para a simulação de sistemas de multicorpos utilizou-se o programa ADAMS, e o módulo ADAMS/Android para modelar os ciclistas simulando as condições reais a que o ciclista é submetido. O programa ANSYSfoi utilizado para a investigação de tensões e deformações nos componentes de uma bicicleta. A bicicleta foi modelada usando elementos tipo SHELL93 para o guidão, garfo e rodas e elemento BEAM4 para os demais componentes. A partir deste modelovárias análises foram realizadas, obtendo assim os resultados de deformações nos componentes da mesma. Um procedimento experimental foi estabelecido para a determinação experimental das tensões e deformações nos componentes da bicicleta atravésda técnica da extensometria a fim de validar o modelo. Os resultados de deformações nos componentes da bicicleta quando comparados com os resultados experimentais, proporcionaram valores satisfatórios. Portanto, esta metodologia é adequada para ser usada em projeto e análises de bicicletas
Title in English
Structural analysis of a bicycle through multi- body systems techniques and finite element integration
Keywords in English
bicycle
finite elements
multibody systems
Abstract in English
It is very a great difficult to determine the load bicycle in a real use conditions. This work presents an integration of multíbody system techniques and finite element analysis for the study of the forces and deformation in the parts of the bicycle with and without a cyclist. Through multibody system simulation it is possible to determine dynamic loading in the bicycle parts. The computer program ADAMS is used for the multibody system simulation and the module ADAMS/Android to model the cyclist. The fimte element analysis program AN- SYS is used to study the stresses and strains m the bicycle parts. The bicycle was modeled using elements type SHELL93 for the handlebar, fork and wheels and element BEAM4 for the other parts. An experimental procedure was set using strain gages to obtain experimental strain data. These data were compared with the deformation obtained from ANSYS for model validation, and they showed good agreement. Therefore, this methodology is adequate for use in the design and analysis of bicycles.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2024-06-17
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.