• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.18.2010.tde-13122010-164945
Document
Auteur
Nom complet
Isabela Aparecida Fornaciari
Adresse Mail
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Carlos, 2010
Directeur
Jury
Ferraz, Antonio Clovis Pinto (Président)
Brasileiro, Luzenira Alves
Françoso, Maria Teresa
Titre en portugais
Investigações no campo da programação semafórica
Mots-clés en portugais
Corsim
Integration
Pedestres
Semáforos
Simulação
Tempo de travessia
Resumé en portugais
Neste trabalho são investigados alguns aspectos relacionados com a programação de tempos de semáforos isolados. A seguir são comentados os principais resultados obtidos. Os valores obtidos na cidade de São Carlos são os seguintes: tempo médio total (no início e no final) perdido no verde mais amarelo por fase veicular nos semáforos igual a 3,12 s (interseção em nível e fluxo sem conversão); velocidade média dos pedestres na travessia em semáforos igual a 1,28 m/s e velocidade correspondente ao 85 percentil igual a 1,00 m/s. Com exceção de alguns casos especiais, os valores do atraso fornecidos pelos métodos: Webster, HCM-2000, Simulador Integration e Simulador Corsim são da mesma magnitude e, portanto, perfeitamente viáveis de serem utilizados nos estudos práticos. Na determinação dos tempos que compõem a fase destinada à travessia de pedestres em semáforos, os métodos Ferraz e MUTCD são mais indicados que os métodos Webster/Denatran e CET-SP, uma vez que proporcionam adequada segurança sem "assustar" os pedestres e com o mínimo de prejuízo à capacidade do fluxo veicular. O emprego de fase exclusiva para pedestres em semáforos com duas fases veiculares leva aos seguintes acréscimos aproximados nos valores do atraso médio dos veículos: 40% para fluxos veiculares até 1000 v/h, 25% para fluxos veiculares da ordem de 1100 v/h e 20% para fluxos veiculares da ordem de 1200 v/h.
Titre en anglais
Research on the signal programming field
Mots-clés en anglais
Corsim
Crossing time
Integration
Pedestrians
Simulation
Traffic lights
Resumé en anglais
In this research some aspects related to time programming of single traffic lights are investigated. The main results are commented as follows. The values obtained in the city of São Carlos are: total average lost time (in the beginning and in the end) in the green and yellow phases in each vehicular signal phase equal to 3.12 s (level intersection and flow without conversion), pedestrians average speed on the traffic lights crossing equal to 1.28 m/s and speed corresponding to the 85º percentile equal to 1.00 m/s. Except for some special cases, the values of the delay provided by the Webster, HCM-2000, Simulator Integration and Simulator Corsim methods are of the same magnitude and, therefore, they are perfectly feasible to use in practical studies. In determining the periods of the pedestrian crossing stage for the traffic signals, the Ferraz and MUTCD methods are more indicated than the Webster/Denatran and CET-SP methods, since they provide appropriate safety without "scaring" the pedestrians and with minimal damage to the vehicular flow capacity. The use of exclusive pedestrian phase at two vehicular stage signals leads to the following approximate increases in the values of the vehicles average delay: 40% to vehicle flow up to 1000 v/h, 25% for vehicle flow about 1100 v/h, and 20% for vehicle flow about 1200 v/h. In this research some aspects related to time programming of single traffic lights are investigated.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
IsabelaFornaciari.pdf (2.25 Mbytes)
Date de Publication
2011-02-22
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.