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Disertación de Maestría
DOI
10.11606/D.2.2013.tde-05122013-154918
Documento
Autor
Nombre completo
Felipe Chinalli Caceres
Dirección Electrónica
Instituto/Escuela/Facultad
Área de Conocimiento
Fecha de Defensa
Publicación
São Paulo, 2013
Director
Tribunal
Carneiro, Maria Luiza Tucci (Presidente)
Almeida, Guilherme Assis de
Boucault, Carlos Eduardo de Abreu
Título en portugués
Educação e cultura em direitos humanos na ordem internacional
Palabras clave en portugués
Aprendizagem
Direito à educação
Direitos humanos
Educação
Resumen en portugués
Considerando a atual situação do Direito à Educação em Direitos Humanos no Brasil e no mundo e a importância de se inserir nos sistemas educacionais a proposta da gestão de um plano em Direitos Humanos, balizada por interculturalidade e interacionismo, a presente pesquisa tem como objetivo institucionalizar a promoção do acesso aos conhecimentos multiculturalistas, inerentes à afirmação histórica dos Direitos Humanos. Entendemos que tanto os alunos quanto os educadores são sujeitos dos direitos históricos da humanidade. Assim, diagnosticamos a necessidade de uma intervenção pedagógica humanista nas escolas a ser institucionalizada por uma cultura em educação alternativa contida no projeto-piloto, ora anexado.
Título en inglés
Human rights education and culture in the world order
Palabras clave en inglés
Brazil
Culture
Education
Fundamental rights
Genocide
History of human rights
Human rights
Human rights education
Humanism
Humanistic
Humanitarian
International matrix
Law
Pilot project
Social rights
Violations
Resumen en inglés
Considering the actual state of the Right to Human Rights Education in Brazil, its global present context and the importance to insert its proposals in the educational systems as a political action of a Human Rights plan, oriented by interculturality and interactionism, in this research the main objective has been to institutionalize the promotion of access to multicultural knowledge, associated to the historical affirmation of Human Rights, and to view the students and the educators as mankinds historical rights subjects. It has also been diagnosticated the urgency of a humanistic pedagogical intervention in schools yet to be institutionalized by an alternative educational culture, included in the attached pilot project.
 
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Fecha de Publicación
2014-02-13
 
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