• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Doctoral Thesis
DOI
10.11606/T.27.2004.tde-14032005-144512
Document
Author
Full name
Ivete Pieruccini
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2004
Supervisor
Committee
Perrotti, Edmir (President)
Cintra, Anna Maria Marques
Dias, Marina Celia Moraes
Kobashi, Nair Yumiko
Nicolau, Marieta Lucia Machado
Title in Portuguese
A ordem informacional dialógica: estudo sobre a busca de informação em educação
Keywords in Portuguese
biblioteca
biblioteca escolar
busca de informação
Conhecimento
dispositivos informacionais
Educação
infoeducação
informação
mediação
ordem informacional
Abstract in Portuguese
Este trabalho apresenta um estudo sobre a busca de informação em Educação, e tendo em vista requalificá-la como parte essencial dos processos de apropriação de conhecimentos, de construção de significados e de identidade na contemporaneidade. Para tanto, defende a necessidade de dispositivos informacionais, constituídos a partir de um ordem informacional dialógica, em oposição à ordem monológica. Sistematiza referências teóricas e metodológicas para sua criação, a partir da implantação e acompanhamento de uma biblioteca escolar, para crianças de educação infantil e ensino fundamental, na cidade de São Bernardo do campo, em São Paulo.
Title in English
The dialogic informational order: a study about the information research in Education
Keywords in English
Education
infoeducation
information
information devices
information order
information reserach
Knowledge
library
mediation
school library
Abstract in English
This work presents a study about the search for information in education, keeping in mind requalifyng it as an essential part of the processes of knowledge acquiriment, construction of meaning and it´s identity in the contemporary. For in such a way, defends the necessity of informational devices, built from dialogical informational order, in opposition to monologic. Systemizes theoretic and methodological references for its creation, from the implantation and accompaniment of a school library, for kindergarten and fundamental education children, inthe city of São bernardo do campo, São Paulo.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Bancotesesusp.pdf (6.41 Mbytes)
ivete.pdf (6.41 Mbytes)
Publishing Date
2006-02-10
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
Centro de Informática de São Carlos
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2020. All rights reserved.