• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.1979.tde-22052024-095009
Document
Author
Full name
Joao Moro
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 1979
Supervisor
Committee
Brinati, Hernani Luiz (President)
Maizza Neto, Octavio
Tachibana, Toshi Ichi
Title in Portuguese
Modelo de síntese de propulsão.
Keywords in Portuguese
Propulsão
Abstract in Portuguese
Neste estudo é analisado o problema da determinação de um modelo que permita a sinterização e análise de desempenho de um grande número de instalações propulsoras Diesel alternativas e consequente escolha da solução ótima no menor tempo possível. O modelo é formulado para atender os objetivos: estima de resistência a propulsão; escolha da instalação propulsora ótima (com ou sem engrenagem redutora) para um caso dado e escolha do hélice de máximo rendimento para um conjunto casco-motor disponível. Para a formulação do modelo é empregado um método de busca direta (busca exaustiva), com aplicação de restrições adequadas, e sistematizado para minimizar o tempo de processamento. São desenvolvidas, pela ordem, as soluções para instalação propulsora com acoplamento direto e com redução. Em seguida, é apresentada a solução para a escolha do hélice para um conjunto casco-motor. Finalmente é formado um procedimento, para análise do desempenho do sistema propulsor para diferentes condições de operação. São mostrados e analisados alguns exemplos que ilustram a aplicação do modelo de síntese nas diferentes situações possíveis. São apresentadas as principais conclusões do trabalho.
Title in English
Untitled in english
Keywords in English
Propulsion
Abstract in English
This study is concerned with the formulation of a procedure which permits the synthesis of a large number of alternative Diesel power plants and the selection of the best solution in the shortest-time as possible. The synthesis model (procedure) is developed in order to meet the following purposes: evaluation of ship resistance, choise of the best propulsion system (either with or without reduction gears) for a given ship hull, and selection of the most efficiet screw for a given engine-hull combination. In the model formulation it is made use of a direct searching method, with the application of appropriateconstants; and designed to minimaze the computer processing time. It is then developed in sequence the solution for low speed diesel engines (direct compling) and medium speed diesel engines (with reduction gear) plants. It is presented next the solution of the best propeller for a given hull engine combination. At the end, it is developed a method for propulsion system performance analysis for different operation conditions. A set of examples are shown in order to illustrate the procedure application. The results are analysed and the main conclusions are presented.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
JoaoMoro.pdf (13.48 Mbytes)
Publishing Date
2024-05-22
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.