• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Disertación de Maestría
DOI
10.11606/D.3.2011.tde-20032012-102222
Documento
Autor
Nombre completo
Renato Mauro Filho
Dirección Electrónica
Instituto/Escuela/Facultad
Área de Conocimiento
Fecha de Defensa
Publicación
São Paulo, 2011
Director
Tribunal
Rocha Lima Junior, João da (Presidente)
Monetti, Eliane
Ornstein, Sheila Walbe
Título en portugués
Diretrizes de pesquisa para formatação de produto habitacional dirigido para um segmento de mercado.
Palabras clave en portugués
Expectativas
Habitação
Produtos
Segmentação mercado
Resumen en portugués
O planejamento estratégico direcionado para o produto habitacional deve ser orientado para atender expectativas de um determinado estrato de mercado, apresentando características e atributos que satisfaçam à demanda desse público alvo nele inserido. Foram desenvolvidas diretrizes para estratificar um mercado habitacional e extrair informações sobre imagens de expectativas determinantes para a compra de um imóvel. O referencial teórico construído discutiu formas de estratificar um mercado por critérios geográficos, demográficos, socioeconômicos e psicográficos ou comportamentais. Identificaram-se expectativas habitacionais a partir do atendimento de necessidades durante o processo que conduziu a decisão de compra. A enquete realizada desenvolveu um processo de estratificação de mercado a partir da caracterização de um público alvo comprador de alto poder aquisitivo dentro de uma região da cidade de São Paulo. Este estrato, também foi produzido segundo os estágios do ciclo de vida familiar definidos, expresso por gerações e por um perfil psicográfico específico identificado também pela enquete. Ao final, as imagens de expectativas identificadas a partir do segmento de mercado produzido, emularam um produto hipotético apresentado que as atendesse de forma mais eficiente.
Título en inglés
Research guidelines for formatting housing product directed to a market segment.
Palabras clave en inglés
Expectations
Housing
Market segmentation
Products
Resumen en inglés
Strategic planning directed to the housing product should be directed to meet expectations of a certain stratum of the market, presenting features and attributes that meet the demand of target inserted therein. Guidelines have been developed to stratify a housing market and extract information about images determinants of expectations for the purchase of a property. The theoretical framework discussed ways to build a market stratification by geographic criteria, demographic, socioeconomic and psychographic or behavioral. Expectations were identified from the residential care needs during the process that led to the buying decision. The poll has developed a process of stratification of the market from the characterization of a buyer audience with high purchasing power within a region of São Paulo. This stratum was also produced according to the stages of family life cycle defined for generations and expressed by a specific psychographic profile also identified by the survey. In the end, the images from the expectations identified in the industry produced, emulated a product that presented hypothetical met more efficiently.
 
ADVERTENCIA - La consulta de este documento queda condicionada a la aceptación de las siguientes condiciones de uso:
Este documento es únicamente para usos privados enmarcados en actividades de investigación y docencia. No se autoriza su reproducción con finalidades de lucro. Esta reserva de derechos afecta tanto los datos del documento como a sus contenidos. En la utilización o cita de partes del documento es obligado indicar el nombre de la persona autora.
SUMARIO_MauroFilho.pdf (68.65 Kbytes)
Fecha de Publicación
2012-04-09
 
ADVERTENCIA: Aprenda que son los trabajos derivados haciendo clic aquí.
Todos los derechos de la tesis/disertación pertenecen a los autores
Centro de Informática de São Carlos
Biblioteca Digital de Tesis y Disertaciones de la USP. Copyright © 2001-2020. Todos los derechos reservados.