• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.45.2001.tde-20220712-115802
Document
Author
Full name
Gustavo Gerald Toja Frachia
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2001
Supervisor
Title in Portuguese
Estimação do grau de habilidade em testes de múltipla-escolha
Keywords in Portuguese
Inferência Estatística
Abstract in Portuguese
O verdadeiro grau de habilidade de um indivíduo que é submetido a um teste de múltipla-escolha é estudado neste trabalho. É comum observar que quem avalia o teste negligencie a porção de respostas que o respondente consegue acertar devido ao acaso, observando apenas o número de respostas corretas. As notas de aprovação de muitos testes - como as do Exame Nacional de Cursos - são determinadas de forma arbitrária, levando em consideração os resultados do conjunto de indivíduos submetidos à prova (padronização das notas). Este último aspecto pode levar a sensíveis distorções na atribuição das notas, premiando maus resultados ou penalizando bons. Este trabalho propõe que estas notas de corte sejam determinadas levando em consideração as características do teste e também as habilidades mínimas que o respondente deveria possuir para ser considerado aprovado
Title in English
not available
Abstract in English
The true level of profiency of an individual who is tested using a multiple-chice test is studied in this work. Usually, the portion of answers that the respondent really knows is neglected, regarding only the total of correct answers. Grades, in many tests alike. Exame Nacional de Cursos, are fixed in an arbitrary way, taking into account the results of the hole set of grades of the individuals who were tested (standarization). This last aspect may produce great distorsions, prizing bad performances or punishing good ones. The proposal of this work is that grades must be obtained taking into account the intrinsical test characteristics and, also, the minimal individual skills required for that test
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2022-07-13
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.