• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.45.2003.tde-20220712-120853
Document
Author
Full name
Ana Lúcia Lima Marreiros Maia
E-mail
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Paulo, 2003
Supervisor
Title in Portuguese
Algoritmos primal-duais
Keywords in Portuguese
Combinatória
Abstract in Portuguese
Esta dissertação trata do método primal-dual e de suas aplicações no projeto de algoritmos em otimização combinatória. Dá-se o adjetivo de primal-dual aos algoritmos que usam o método como 'protótipo'. Vários problemas são resolvidos completa e eficientemente por algoritmos primal-duais. Entretanto, para muitos problemas importantes em otimização combinatória somos forçados a explorar possibilidades menos ambiciosas. Entre esses algoritmos menos ambiciosos estão os chamados algoritmos de aproximação. Nesta dissertação também é descrito como o método primal-dual é usado no projeto de algoritmos de aproximação
Title in English
not available
Abstract in English
not available
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
Publishing Date
2022-07-13
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.