• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Master's Dissertation
DOI
https://doi.org/10.11606/D.76.2003.tde-09092008-115532
Document
Author
Full name
Sergio Luís Antonello
Institute/School/College
Knowledge Area
Date of Defense
Published
São Carlos, 2003
Supervisor
Committee
Schiel, Dietrich (President)
Moreira, Dilvan de Abreu
Travieso, Gonzalo
Title in Portuguese
Software para construção de tabelas interativas para educação à distância.
Keywords in Portuguese
EAD
Educação à distância
Experimentação à distância
Tabelas interativas
Abstract in Portuguese
O objetivo deste trabalho é o desenvolvimento de um software, o Tabelas Interativas Programáveis (TABIPRO), que permita a professores e mentores de Educação a Distância (EAD) com pouca ou nenhuma experiência em programação, incluir em páginas HTML, tabelas dinâmicas que interpretem dados que nelas forem preenchidos, interagindo com o aluno. Protótipos destas tabelas, com nome, descrição, e-mail, número de linhas e colunas, componentes, fórmulas e mensagens, são criados e armazenados em um banco de dados, que é acessado em tempo real toda vez que uma página HTML com chamadas ao TABIPRO, for carregada em um browser. De ampla abrangência, a princípio este trabalho foi concebido para ser aplicado no módulo de Mecânica Gráfica do Programa Educ@r, em curso complementar de ensino a distância de Física para o nível médio, com uso da Internet como meio de comunicação e distribuição de informações. Através do TABIPRO, o aluno que participa de um treinamento ou curso a distância, poderá no processo de avaliação ter o conteúdo de suas respostas corrigidas imediatamente por este software, que ainda permite ao professor acompanhar o desenvolvimento do aluno, comentar suas respostas e direcioná-lo para um melhor aproveitamento do curso. Uma breve explanação do conceito de EAD e a apresentação das ferramentas e métodos utilizados para o desenvolvimento do TABIPRO são apresentados nessa dissertação.
Title in English
Software for construct of interactive tables for the distance learning.
Keywords in English
Distance experimentation
Distance learning
DL
Interactive tables
Abstract in English
The objective of this paper is the development of a software, the Programmable Interactive Tables (TABIPRO), which allows professors and teachers of Distance Education with little or no experience in programming, to include in HTML pages, dynamic tables that interpret data filled in them, interacting with the student. Prototypes of these tables, with name, description, e-mail, number of lines and columns, components, formulas and messages, are created and stored in a database, which is accessed on line everytime a HTML page with calls to TABIPRO, is loaded in a browser. At first this software was created to be applied to a module of Graphic Mechanics of the Educ@r Program, in an extra distance course of Physics, for High School, using the Internet as a communication and information distributor means. Through the TABIPRO, the students who join a distance training or course, could have their answers immediately corrected by this software during the evaluation process, allowing the teacher to follow the students´ development, comment the answers and direct them to the best result. A brief explanation of the concept of Distance Education and a presentation of the tools and methods used for the TABIPRO development are present in this paper.
 
WARNING - Viewing this document is conditioned on your acceptance of the following terms of use:
This document is only for private use for research and teaching activities. Reproduction for commercial use is forbidden. This rights cover the whole data about this document as well as its contents. Any uses or copies of this document in whole or in part must include the author's name.
SergioAntonelloM.pdf (5.70 Mbytes)
Publishing Date
2008-09-10
 
WARNING: Learn what derived works are clicking here.
All rights of the thesis/dissertation are from the authors
CeTI-SC/STI
Digital Library of Theses and Dissertations of USP. Copyright © 2001-2024. All rights reserved.