• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Disertación de Maestría
DOI
https://doi.org/10.11606/D.8.2011.tde-14072011-144245
Documento
Autor
Nombre completo
Roberta Fabbri Viscardi
Dirección Electrónica
Instituto/Escuela/Facultad
Área de Conocimiento
Fecha de Defensa
Publicación
São Paulo, 2011
Director
Tribunal
Soares, Marcos Cesar de Paula (Presidente)
Cevasco, Maria Elisa Burgos Pereira da Silva
Morelli, Adriana Fernandes
Título en portugués
A posição do narrador em The Great Gatsby de F. Scott Fitzgerald
Palabras clave en portugués
Anos 1920
F. Scott Fitzgerald
História e processo social
Literatura norte-americana
Narrador
Resumen en portugués
O objetivo desta dissertação é analisar como a contradição presente na narração do romance The Great Gatsby de F. Scott Fitzgerald expõe as tensões sociais e históricas dos Estados Unidos dos anos 1920. Tal contradição, revelada na linguagem e no conteúdo da obra, exige uma leitura atenta do descompasso entre o ponto de vista do narrador memorialista e os valores morais que ele apresenta no início do romance. Exploraremos de que forma o movimento reflexivo da narração de Nick Carraway demonstra a tentativa de construção de entendimento dos fatos por meio da reconstrução das memórias, e como essa reflexão leva o narrador a desvelar a alienação e compreender os meandros da sociedade norte-americana no período pós-Primeira Guerra Mundial.
Título en inglés
The position of the narrator in The Great Gatsby by F. Scott Fitzgerald
Palabras clave en inglés
1920s
American literature
F. Scott Fitzgerald
History and social process
Narrator
Resumen en inglés
The aim of this dissertation is the analysis of the contradiction present in the novel The Great Gatsby by F. Scott Fitzgerald and how it exposes the social and historical tensions of the United States of America during the 1920s. Such contradiction, which is revealed in the language and content of the novel, demands a thorough reading of the mismatch between the point of view of the memoirist narrator and the moral values he presents in the beginning of the text. We explore how the reflexive movement of Nick Carraways narration shows his attempt to build understanding of the facts by the reconstruction of his memories, and how this reflection leads the narrator to unveil alienation and understand the intricacies of post-World War I American society.
 
ADVERTENCIA - La consulta de este documento queda condicionada a la aceptación de las siguientes condiciones de uso:
Este documento es únicamente para usos privados enmarcados en actividades de investigación y docencia. No se autoriza su reproducción con finalidades de lucro. Esta reserva de derechos afecta tanto los datos del documento como a sus contenidos. En la utilización o cita de partes del documento es obligado indicar el nombre de la persona autora.
Fecha de Publicación
2011-07-14
 
ADVERTENCIA: Aprenda que son los trabajos derivados haciendo clic aquí.
Todos los derechos de la tesis/disertación pertenecen a los autores
CeTI-SC/STI
Biblioteca Digital de Tesis y Disertaciones de la USP. Copyright © 2001-2024. Todos los derechos reservados.