• JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
 
  Bookmark and Share
 
 
Mémoire de Maîtrise
DOI
https://doi.org/10.11606/D.3.1996.tde-22052024-105958
Document
Auteur
Nom complet
Afonso Celso Medina
Unité de l'USP
Domain de Connaissance
Date de Soutenance
Editeur
São Paulo, 1996
Directeur
Jury
Brinati, Marco Antonio (Président)
Botter, Rui Carlos
Gualda, Nicolau Dionisio Fares
Titre en portugais
Modelos para dimensionamento de frota e localização de embarcações para atendimento de acidentes marítimos.
Mots-clés en portugais
Acidentes marítimos
Incêndio
Resumé en portugais
Modelos para determinar a localização e o perfil de uma frota especializada no combate ao incendio, de modo a garantir o atendimento adequado aos acidentes esperados em um campo de prospecção de petróleo. Revisão bibliográfica de modelos para localização de bases para atendimento de emergência, indica as formas usuais de abordagem de problemas semelhantes. Para a modelagem do problema, duas formas de análise são consideradas: um modelo determinístico de programação inteira e um modelo probabilístico. O determinístico parte da localização geográfica e do porte das plataformas e determina, entre as embarcações disponíveis, o perfil e a localização da frota que garanta o atendimento de cada plataforma dentro de padrões estabelecidos e minimize o custo de operação da frota. O probabilístico parte de uma solução inicial do perfil e da localização das embarcações e, mediante a estimativa das taxas de ocupação de cada embarcação, propõe possíveis melhorias na localização da frota, com o objetivo de maximizar a probabilidade de atendimento das plataformas. Um modelo de simulação foi elaborado para validação dos resultados obtidos pelo modelo probabilístico. São apresentados resultados computacionais dos dois modelos. Os resultados obtidos indicam a utilidade de cada modelo não só para uma solução racional do problema de localização mas, também, para a análise do desempenho da frota.
Titre en anglais
Untitled in english
Mots-clés en anglais
Fire
Maritime accidents
Resumé en anglais
The increasing degree of use of maritime resources claims the establishment of a modern protection and assistance system to prevent and control maritime acidentes. The usual safety systems for maritime accidents, generally, have the aid of specialized fleets in the attendance. This work presents models to determine the location and the profile of a specialized fleet for fire fighting, in order to guarantee the adequate attendance to expected accidents in a marine oilfield. A bibliographic review of models for emergency bases location indicates the usual ways to analyse similar problems. The modelling the problem, two means of analysis are considered: a deterministic modelo f integer programming and a probabilistic model. Considering the geographic location and the size of platforms as input data, the deterministic model establishes, among the available vessels, the fleet profile and location in order to minimize the fleet cost assuring the attendance to each platform within the standard requirements. The probabilistic model starts from a given solution for the fleet profile and vessel location and, by means of estimating the utilization factors of each vessel, proposes possible improvements in the fleet location, in order to maximize the probability of attending the accidents. A simulation model was elaborated to validate the results from the probabilistic model. Computational results from both models are presented. The obtained results indicate the usefulness of every model, not only to a rational location problem solution, but also, to the analysis of the operational fleet performance.
 
AVERTISSEMENT - Regarde ce document est soumise à votre acceptation des conditions d'utilisation suivantes:
Ce document est uniquement à des fins privées pour la recherche et l'enseignement. Reproduction à des fins commerciales est interdite. Cette droits couvrent l'ensemble des données sur ce document ainsi que son contenu. Toute utilisation ou de copie de ce document, en totalité ou en partie, doit inclure le nom de l'auteur.
Date de Publication
2024-05-22
 
AVERTISSEMENT: Apprenez ce que sont des œvres dérivées cliquant ici.
Tous droits de la thèse/dissertation appartiennent aux auteurs
CeTI-SC/STI
Bibliothèque Numérique de Thèses et Mémoires de l'USP. Copyright © 2001-2024. Tous droits réservés.